20210623

Dzień 13

Plan na dzisiaj to przekroczenie w końcu granicy z Albanią, pojechanie wzdłuż wybrzeża do wyskokości Wlora, a następnie odbicie na poludnie do miasta Permet żeby tam odwiedzić i pomoczyć się w wodach termalnych.

Dzień zaczynamy od śniadania na tarasie z widokiem na morze w oddali.

Dzisiaj udaje się nam pokonać granicę z Albanią. Tuż za granicą czeka nas przeprawa promowa po albańsku.

Ponieważ jest bardzo gorąco zjeżdżamy do poziomu wody na plaży Lukova i tam spędzamy godzinę w wodzie.

Po przerwie wracamy na drogę SH8

Na SH8 spotykamy sympatyczną parę z Polski, która skuterem Kymco 300 objeżdżała Bałkany.

Wzdłuż SH8

Następna atrakcja to St Mary’s Monastery.

Następnie jedziemy już do miejscowości Permet w pobliżu której są termalne źródła.

Postanawiamy, że do źródeł pojedziemy taksówką bo na dzisiaj mamy dość moto, a recepcjonista z hotelu organizuje nam transport – oczywiście mercedesem 😉

Nasz driver postanawia poczekać na nas na miejscu więc idziemy się pluskać 😉 W jednym z bajorek spotykamy sympatycznych ludzi z Polski.

Po powrocie z bajorek miasto się zapełniło bo na telebimie był jakiś mecz. A my postanowiliśmy iść na kolację do knajpki, którą nam rekomendowano. Ponieważ nikt w knajpie nie mówił po angielsku to właściciel dał telefon gdzie po drugiej stronie była córka właścicieli mieszkająca w Niemczech i przy jej pomocy Darek złożył zamówienie, które było bajeczne 😉

Filmowe podsumowanie dnia z kamery Seby